piątek, 14 października 2016

W kosmosie nikt nie usłyszy twojego śmiechu

Po dość długiej przerwie wróciliśmy do naszego kosmicznego RPG - Obietnica.

W przygodach biorą udział:
MG: tsar
Denver (Żuk) - lekarz, prawdziwy pasjonat swojej pracy, poważny człowiek i zasadniczy obywatel, nieco aspołeczny, ale hej! Kto jest ideałem?
Marv (Ungrim) - inżynier, mechanik, biznesmen (alkohol i narkotyki, wytwarzanie i sprzedaż detaliczna).
Rossarian (smartfox) - oficer bezpieki, menda ale wszystkich o tym uczciwie uprzedza.
Tanya (MidMad) - belterka, górnik, mutantka, żołnierz, pilot mimo woli, żadnej pracy się nie boi.


A oto kilka kwiatków z naszej pierwszej rabatki:


Socjalistyczny statek kolonizacyjny w kosmosie. Po udanej misji w nagrodę dowództwo długo i ostro nas przesłuchiwało, a potem zamknęli nas w malutkich celach. Marv, bywalec ciasnych przestrzeni w statkach kosmicznych z lubością trollujący ustrój polityczny, stwierdza z zimną krwią:
- Po 3 miesiacach w celi zglaszam skargę, że jest za duża.


Minęło długich siedem miesięcy od wydarzeń z pierwszej części kampanii. Na jaw wyszły pewne nieprzyjemne fakty, jak na przykład regularne raporty niejakiego Rossariana adresowane do bezpieki, które spowodowały przykre godziny przesłuchań przez służbę bezpieczeństwa. Po miesiącach niewidzenia się, do spotkania graczy dochodzi w górniczej kantynie na asteroidzie Esperi. Rossarian idzie ku stolikowi, który zajmują jego dawni towarzysze. Marv widzi zbliżającego się „kolegę” i stwierdza:
- Ja na powitanie ściągam spodnie i wypinam do niego tyłek, żeby mu nie utrudniać.
- No coś ty! Marv! - odpowiada szczerze zaskoczony Rossarian. - Przecież ja bym was nigdy nie zakapował!


Tanya jest szczególnie zainteresowana apteczką doktora Denvera i stara się przy każdej okazji wydębić od niego jakieś środki „na poprawę nastroju”.
- … no i cieknie mi z nosa ciągle, to może bym wciągnęła coś na to?
Denver poważnie zasępił się nad zdrowiem pacjentki:
- Może bym zamontował ci jakiś filtr?
- Filtr?! - krzyczy zrozpaczona Tanya.
- Mógłbym ci wstawić jakąś błonę.
- Znów będziesz miała błonę. - stwierdza Marv.
- W nosię mam taką błonę! - odpala Tanya.


Rossarian wstawiony niemal do nieprzytomności bimbrem pędzonym przez Marva, wraca do swojej kwatery. Przed włazem do kabiny podbiega do niego jeden z niskich rangą policjantów i chaotycznie informuje, że czeka na niego połączenie ze statku macierzystego. Rossarian, trzymając się framugi, żeby nie upaść, ruga funkcjonariusza.
- To czemu od razu mi o tym nie doniesiono?! - krzyczy Rossarian.
- No ale ja właśnie od razu… - zaczyna policjant.
- Za wolno!
- Ale...
- Zejdź mi z oczu natychmiast, bo czuć od ciebie alkohol!


Rozmowa telefoniczna z pułkownikiem Longanem, szychą w Służbach Bezpieczeństwa, przybiera niebezpieczne tony.
- Ale co się stanie jeśli nie uda nam się wykonać tej niebezpiecznej misji? - zastanawia się na głos Rossarian.
- Niestety nie będę w stanie wam pomóc. - mówi Longan.
- Może skończyć się tak, że do końca życia będę łupał lód gdzieś w pasie asteroidów.
- Jeśli do tego dojdzie, będziemy łupać go razem. - stwierdza z kamiennym spokojem Longan.
- Zawsze chciałem pana pułkownika lepiej poznać… - odpowiada Rossarian żarliwie.


Rossarian kontaktuje się ze swoimi znajomymi, aby zatrudnić ich do swojej ryzykownej misji. Tak się składa, że komunikator Tanyi znajduje się w jej samobieżnym dronie naprawczym. Rossarian już sobie to wyobraża:
- Przychodzi do niej dron i mówi: „Pomóż mi, Tanyo Maru…”
Marv dodaje:
- Help me Tanya Maru, you are my only hope.


Tanya, jak każdy prawdziwy żołnierz, każdą wolną chwilę spędza na ćwiczeniach. Kiedy dron Tanyi zbliża się do niej w sypialniach górników, z głośników słychać głośne sapania oddzielone odliczaniem.
Tanya - 98! 99! 100!
Marv w zamyśleniu:
- Nawet nie wiedziałem, że my tu mamy tylu górników...


W warsztacie Marva Rossarian wykłada sprawę tajemniczej misji do wykonania. A jest ona iście samobójcza. W końcu pada sakramentalne pytanie.
- To jak? Wchodzicie w to?
- Daj mi się chwilę zastanowić - mówi Marv. Po chwili słychać odgłos odkorkowywanej butelki. - Jadę!


Kumotrzy wpadają na pomysł, że dobrym pomysłem byłoby wziąć ze sobą doktora Denvera. Rossarian dzwoni do niego na videotelefon i zastaje go z zakrwawioną maską ochronną na twarzy, w zakrwawionym kitlu i z narzędziem do cięęcia kości w urękawiczonej dłoni. Doktor nie rozumie, dlaczego ma stawić się u Rossariana, ten tłumaczy mu, ale najwyraźniej nie może otrząsnąć się z widoku z ekranu.
- No więc doktorze Mengele... eeee przepraszam. Doktorze Denver. Sprawa jest nie cierpiąca zwłoki. Znaczy przepraszam, nie chciałem powiedzieć zwłoki. No więc... kroi się dobra zabawa. Rozumie pan, co mam na myśli, mówiąc "kroi"?
Denver, jak zwykle zasadniczy, uściśla:
- A to ma związek z moją pracą?
- No w sumie... może być rzeźnia. - precyzuje Rossarian.
- A to zaraz będę. - odpowiada nadal zasadniczo Denver i od razu się rozłącza.


Denver wysłuchał całej historii i tym razem nie rozumie, dlaczego ma brać udział w ratowaniu aurorańskich dyplomatów. Pozostali członkowie ekipy starają się pokazać mu bardziej oczywiste aspekty zadania. Marv wie, jak zachęcić lekarza:
- Ja na przykład po ostatnim takim ratowaniu miałem siedemnaście szwów na plecach.
- A to w takim razie jadę - rzuca od razu Denver. - Mogę zerknąć na te szwy i coś poprawić, jeśli pan chce?


Tanya miała w poprzednim sezonie bliskie spotkania z wielkim wężem, który zeżarł pewnego ważnego NPC, a którego nie zdołała zabić. Koledzy wciąż nie dają jej o tym zapomnieć. Przylatujemy na górniczą asteroidę, która w środku ma duży, przypominający jaskinię otwór:
- Tam na pewno jest kosmiczny czerw! - mówi Tanya.
- A czerw to prawie jak wąż, prawda? - rzuca niewinnie Douglas.
Tanya gniewnie marszczy brwi, ale udaje się jej opanować.


MG opisuje ciężki żywot lekarza:
- Doktor nie ma lekkiej pracy, na asteroidzie góniczej jest dużo różnych urazów…
- Na przykłąd urwana ręka… - dorzuca Marv.
- Najciekawszy przypadek - zdradza Rossarian patrząc wymownie na coraz bardziej wściekłą Tanyę - to uraz do węży!


Rossarian wypomina po raz kolejny jedną z porażek Tanyi, której krótki lont jest już na dopaleniu i nagle dziewczyna wybucha. Rzuca się do tajniaka z rękami, zaczynają się przepychać. Z tyłu zakrada się adiutant Rossariana, niejaki Wowka, z wysoko uniesionym w powietrze krzesłem, gotowy do zadania dziewczynie ciosu. Nagle między nich wskakuje Marv, trąbiąc jakąś ciśnieniową syreną. Wszyscy nagle zatrzymują się, a wściekły Marv wrzeszczy:
- Kurwa! Ludzie! Tu jest maszynownia! Ja tu narkotyki mam!


Doktor Denver ma wiele androgynicznych cech. Rossarian jak zwykle stwierdza filozoficznie, w dodatku wykazując się poetyckim zacięciem:
- Androgyniczny z urody na asteroidzie pełnej górników? W kosmosie nikt nie usłyszy Twojego krzyku!


Tanya lubi przychodzić do lekarza po morfinę i inne środki odurzające. Doktor jest (niestety) służbistą i zawsze bada pacjentów przed wypisaniem recepty.
- Uważaj na Tanyę, ma węża w kieszeni! - ostrzega Rossarian.
- Proszę się rozebrać - mówi zasadniczo dr Denver do Tanyi.
- No przecież się nie wstydzisz - rzuca Rossarian do Tanyi - przed kobietą…
- W sumie… czego się wstydzić między nami dziewczynami. - daje się przekonać Tanya.


Rossarian nie może się powstrzymać, widząc doktora:
- O, dr Denver. Idę się z nią przywitać. Najpiękniejsza dziewczyna na statku! Wybacz, Tanya.


Rossarian tworzy skomplikowany plan, w jaki mógłby porwać wahadłowiec Skiron, jedyną maszynę latającą na całej asteroidzie Esperi. W planie uwzględnione są rozkazy lotu testowego oraz lewe zaświadczenia lekarskie. Rossarian rzuca do Denvera:
- A może nam pan trzepnąć L4?
Marv tymczasem już zdrowo wstawiony z figlarnym uśmiechem na twarzy:
- Ja nie mam L4, ale mam C4.


Rossarian dalej tłumaczy konieczność sfałszowania zaświadczeń lekarskich:
- Takie musi być zalecenie lekarskie, że ma lęk przed ciasnymi pomieszczeniami, żeby go wpuścili do mniejszego hangaru portu! Proszę napisać, że nie może mieć styczności z mazutem, to nie zamkną go w wielkim hangarze.
- Nie no! - protestuje Marv. - Jeśli muszę już coś mieć napisane to wolałbym trypra! Bo mnie potem w ogóle do maszynowni nie wpuszczą!
- Dobrze - dodaje Rossarian ugodowo. - Proszę mu dodatkowo dopisać trypra!


Tanya jest mutantką i u każdej z dłoni ma po trzy palce. Jej robot ma za to trzy manipulatory. Rossarian patrzy na nich i postanawia zaszpanować swoimi zdolnościami matematycznymi:
- Patrzcie, razem mają prawie tyle palców, co jeden człowiek!


Wahadłowiec zbliża się do księżyca docelowego podróży. Marv przy radiu podaje powód prośby o lądowanie:
- No... więc... musimy wylądować... bo mamy uszkodzony silnik!
- Nieeee - załamuje się Rossarian. - Chcesz blefować, że mamy uszkodzony silnik?
Marv, mrugając do Rossariana i wskazując na ciężki klucz francuski:
- Niekoniecznie to blef. Wystarczy, ze dasz mi chwilę z tym w maszynowni.


Marv usiłuje w lokalnym języku tłumaczyć, dlaczego koniecznie musimy właśnie teraz wylądować na księżycu Mot. Niestety początkowo są pewne problemy z przekonaniem kontroli lotów ludu Synthii zamieszkującego księżyc. Po kilku wymianach zdań Marv rzuca:
- Boring conversation anyway...
...po czym postanawia rzucić na umiejętności językowe i przemówić w lokalnej mowie. Rzut udaje mu się śpiewająco:
- Powody naszego lądowania deklamuję wierszem, trzynastozgłoskowcem w języku Synthii.
Niestety wiersz nie zachował się dla potomności ;)

P.S. Specjalne podziękowania dla tsara, który spisał większość kwiatków.

piątek, 7 października 2016

Rogate macki wikingów


Dziś w menu dwa dania: ciąg dalszy radosnych przygód słabo ogarniętych pogromc… tfu, przekąsek Cthulhu oraz przygody dzielnego rodu wikingów na Islandii (Sagas of the Icelanders).


MG: Smartfox
Postacie:
Mijau - Guillermo González, meksykański deratyzator, nielegalny imigrant
Parasit - Derek Arslan, radiowiec o arabskich korzeniach
Robson - Edward Paxton, świetny haker, przedstawiciel anglosaskiej większości etnicznej
Tsar - James "Grouse" Murdoch, dziennikarz i miłośnik sportów ekstremalnych pochodzenia anglosaskiego
Żuk - Maxymilian Clearwater, były żołnierz po przejściach, również o korzeniach anglosaskich
MidMad - Catherine Jones, afroamerykańska agentka FBI


Zaraz przed sesją, w trosce o dobre nastawienie do czekającej nas przeprawy z wrogiem, ktoś wkleił taki oto, zupełnie niewinny, link:
Przed MG stanęło nie lada wyzwanie: i jak tu teraz stworzyc klimat zagrozenia i zaszczucia? Jednak udało mu się i wkrótce postacie graczy zostały wciągnięte w wartką akcję w parku. W pewnej chwili wszyscy musieli gdzieś pobiec. Jeden z kolegów nie mógł sobie podarować:
- Chłopaki! Czekajcie na mnie! Jądro mi w ławce utkwiło! - w tej chwili wiedzieliśmy już, co stanie się tematem przewodnim sesji...
Nasz MG ceni sobie pozytywistyczną pracę u podstaw i dba o naszą znajomość literatury przy jednoczesnym nieskrępowanym ataku bydła:
- Wchodzicie na wyspę…- zaczyna się opis, gdy drużyna pod osłoną mroku udaje się do siedziby wroga.
- Gdzie jesteśmy?
- To jądro ciemności…- kwituje z niewinna minką MG.


Dzielny Max atakuje dwóch wrogów naraz. Koledzy sypią dobrymi radami jak z rękawa:
- Atakuję go taserem... - zaczyna Max.
- W jaja!
- I krzesłem go, krzesłem!
Max szybko poradził sobie z wrogami. MG opisuje:
- Max bierze do ręki broń automatyczną, pewnym ruchem ją przeładowuje…
- Tak, to pamięć mięśniowa… - dorzuca Żuk grający Maxa, byłego żołnierza armii amerykańskiej.
-  Właśnie. Sprawdzasz magazynki, płynnym ruchem pakujesz po kulce w tył głowy każdego z nich, pamięć mięśniowa, zupełnie tak, jak w Iraku…- kontynuuje beznamiętnie MG.
- Dopóki korespondenci CNN nie widzą, jest OK! - podsumowuje Max.
MG buduje klimat. Opisuje, że idzie na nas dziwny, niepokojący stwór: mięsisty, odnóża, macki, narośla…
- MIĘSNY JEŻ! - wykrzykuje radośnie Parasit.
Zastanawiamy się, jak by tu wtargnąć do bazy Bardzo Złowrogiej Korporacji.
- Przebierzmy się i zinfiltrujmy bazę!
- Ja przebieram się za Chewiego! - tsar błyskawicznie rzuca pomysłem.
- Z twoim wzrostem to co najwyżej możesz za Ewoka! - podsumowuje jak zawsze bezlitosny MG.
Obezwładniliśmy strażników:
- Szukam, czy nie mają jakichś pałek. - deklaruje Derek Arslan.
- Mają, w spodniach. - odpowiada MG z pokerową miną.
- Biorę jedną! - rzuca Derek, nie spodziewając się podstępu ze strony MG.
- …. Do buzi? - pyta MG, pragnąc doprecyzować.
- Ups…


James wystrzelał wszystkie naboje. Obmacuje Maxa, szukając magazynków do broni:
- Gdzie ten magazynek…
- O, tu… - rzuca Max zalotnie.
- To nie magazynek! … Czy to magazynek, czy cieszysz się że mnie widzisz?
- On ma magazynek… chyba od beretty…
- A może colta?
- Raczej tłumik snajperki!
- Hamulec wylotowy działa! - rozmarza się MG.
Guillermo Gonzalez, meksykanin słusznej postury, czeka na resztę drużyny w łódce zacumowanej przy wyspie, gdy reszta ekipy rozpoczyna walkę ze strażnikami:
- Idę w stronę hałasów. Ściskam w ręku pistolet znaleziony gdzieś w łódce.
MG opisuje:
- Guillermo idzie przez ciemny las… wiewiórki tryskają mu spod nóg...
MG opisuje Guillermo:
- Wasz towarzysz o wyglądzie piłki z wąsem biegnie…
- To się dobrze składa - mówi Gullermo - bo jako kulka nabiorę większego rozpędu!
Wszystkim przed oczami staje wiadoma scena z Indiany Jonesa: Poszukiwacze zaginionej Arki.


Max, czyli po godzinach obrońca sprawiedliwości Red Rage, knebluje Złego Człowieka.
- Ale czym? - pyta MG.
- Skarpetką, no… - tłumaczy Red Rage
- Lewą czy prawą? - docieka MG.
- Środkową… - rzuca Derek.
Robson ma pewne zatrzeżenia do ostatnich wydarzeń pełnych bydła:
- W ogóle nie czuję, że gramy w Zew Cthulhu!
MG marszczy brwi:
- Zapamiętajcie jego słowa… - na graczy pada blady strach.
Kolejny dosadny opis NPC autorstwa MG:
- Facet wygląda jak pizda satanizmu…
- Dżęder dotarł i do tej grupy?! - wzdycha ktoś ze smutkiem.
Wiecie, jak wygląda perwersja drużynowego hackera, Paxtona, wg MG, gdy potrzebujemy wyciągnąć dane z serwerów nowojorskiego portu?
- Rżniesz sieć portową aż miło...
Natknęliśmy się na bardzo podejrzany kontener. Derek, pochodzenia arabskiego, obznajomiony z problematyką imigracyjną, mówi:
- A w tym wielkim kontenerze jest pewnie 100 000 uchodźców, którzy maja być nosicielami robali kontrolujących ludzkie umysły!
Na twarz MG wpełza dziwny uśmieszek:
- Kurde, nie pomyślałem o tym!
- NIE PODPOWIADAJ MG!!! - krzyczą wszyscy gracze chórem.
Catherine, zawsze przepisowo czysta i odprasowana agentka FBI, sprawdza, czym smierdzą drelichy robocze, w które ma się przebrać. MG wyjaśnia:
- Jak to ubrania robocze. Śmierdzą smarem.
Catherine sie krzywi.
- A CZYM MAJĄ SMIERDZIEC? SZACHAMI?! - oburza się Derek.
- Szachami? Nie bardzo - mówi MG. - No, chyba że ktoś zbije konia…
MG odszedł na chwilę, więc od razu na początku akcji gracze zaczynają knuć, zerkając na plan sytuacyjny:
- Słuchajcie, te NPC teraz się przecież nie ruszają i nie reagują, chodźmy, zaglądnijmy do kontenera…
Po chwili MG wraca:
- Jak cię nie było, to zajrzeliśmy do kontenera i już spierdalamy, wiesz?  - tsar zwraca się do MG tonem, jakby własnie oznajmił, że ładną mamy pogodę.
MG jakoś się to nie spodobało… :’(
Uciekamy przed wielkim pająkiem, który wylazł z kontenera. Wszyscy zwiewają w popłochu, jedni towarzysze niosą drugich. MG opisuje, nie przebierając w słowach:
- Nagle dostajesz Jamesem.
Złe stwory uciekły ze swej krainy i chcą przezyć kosztem ludzkości, a pomaga im przejęta przez nie korporacja:
- To ruch pro life! - podsumowuje Robson.
- Raczej pro-insect! - prostuje tsar.
Szukamy kogoś, kto zna sie na mitach Cthulhu. Niestety nie znamy żadnej takiej osoby. MG zaczyna wymyślać NPC, ale wtedy z pomocą przychodzi Robson:
- „HARRY DRESDEN — WIZARD
Lost Items Found. Paranormal Investigations.
Consulting. Advice. Reasonable Rates.
No Love Potions, Endless Purses, Parties or Other Entertainment”
O dziwo, MG podłapuje temat:
- Znaleźliście kogoś. Nazywa się Harry Dresden...

* * *   

A teraz czas na kilka kwiatuszków z klimatycznych sesji systemu Sagas of the Icelanders, gdzie zadaniem graczy wcielających się w członków islandzkiego rodu jest… przeżycie kolejnego roku w surowym islandzkim klimacie. Ośmioletni Helgi, synek nadobnej Halldis, pomaga ojczymowi, Birkirowi, opiekować się owcami. Jednego bardzo mroźnego dnia okazuje się, że kilka z nich padło, a inne chorują. Helgi biegnie do zagrody owiec i zaczyna się do jednej z nich przytulać, nie chcąc, by zdechła. Dwie anonimowe graczki skrycie wypuszczają tabun bydła:

- Przytulanie owiec, tak to się teraz nazywa…?
- Dobrze, że jest taki mały… jeszcze nie sięga...
- Chyba, że owca leży... cholera.
- Beeeee!
- No wiesz, trzeba ją rozgrzac... a moze Helgi ma zydelek?
- W sumie co to szkodzi?
- Oj szkodzi szkodzi, owca się w międzyczasie wychłodzi...

Matrona rodu, leciwa Gudrun, staje do konfrontacji z podejrzanie wyglądającymi i uzbrojonymi po zęby najemnymi wojami. Chce ich przekonać, by wyjawili swe zamiary. Niestety rzut się nie udaje:
- Babcia mało rzuca... starość nie radość!
- A za młodu, oj, to się rzucało! (...w ramiona wojów, jak mąż nie patrzył!)


I tak oto okazało się, że babcia ma słabość do dzielnych wojowników. Z tej okazji powstaje pierwsze na świecie islandzkie haiku:
- Woje Mirmiła! / Babcia im miła!


Czas na bardzo dramatyczną, uczuciową scenę. Ottar, brat Birkira, zakłada na ramiona złoty łańcuch swojej dawnej kochance, Haldis, licząc na ponowne rozpalenie jej uczuć. Niesamowity nastrój podkreślają odpowiednie okoliczności przyrody. Padają niezwykle romantyczne słowa. MG mówi do Haldis:
- Czujesz ciężar tego łańcucha na szyi… Zaraz ci powiem, ile on jest wart… - MG liczy na to, że Haldis się skusi, ponieważ jej rodzina ma teraz duże problemy finansowe.
- A co mnie to obchodzi?! To taki romantyczny moment…- oburza się Haldis, zupełnie tracąc głowę dla dawnego kochanka.
- Dobra. - odpowiada MG. - Łańcuch warty jest w chuj.
- Jakie to romantyczne… - wzdycha Ottar.



Okazuje się, że mamy mało owiec, bo nam padły.
- Trzeba je będzie kupić albo rozmnożyć…- rozmyśla Birkir. - Czy jest ruch na rozmnażanie owiec? - dopytuje się o zawiłości mechaniki.
- Tak. Tak samo, jak na poczęcie dziecka. Jak rzucisz za mało, owce rodzą się chore lub zmutowane.
- Owce, dzieci, jeden pies...

piątek, 2 września 2016

Mackowaty powrót do szkoły

Zaczął się rok szkolny (pozdrowionka, Foxie;)), więc czas nadrobić kfiatkowe zaległości z kilku poprzednich sesji pełnych macek.

MG: Smartfox
Postacie:
Mijau - Guillermo González, meksykański deratyzator, nielegalny imigrant
Parasit - Derek Arslan, radiowiec o arabskich korzeniach
Robson - Edward Paxton, świetny haker, przedstawiciel anglosaskiej większości etnicznej
Tsar - James "Grouse" Murdoch, dziennikarz i miłośnik sportów ekstremalnych pochodzenia anglosaskiego
Żuk - Maxymilian Clearwater, były żołnierz po przejściach, również o korzeniach anglosaskich
MidMad - Catherine Jones, czarnoskóra agentka FBI



W ramach bardzo ciekawego eksperymentu kilka sesji zagraliśmy retro-komiksowo na mechanice FATE - dzielna drużyna składała się z superbohaterów. Nieco dziwnych, ale jednak. Oczywiście musieliśmy sobie wymyśleć odpowiednie imiona:
- A jak naprawdę ma na imię Silver Falcon? - gracze pytają tsara, którego postać o nadprzyrodzonych zdolnościach to syn samego Horusa.
- Kebehsenuf.
- Kebabsekup?!


MG ma 7 żetonów bonusowych do własnego (czyt. złowrogiego i morderczego) wykorzystania (liczba graczy plus 1), a akurat trwa mecz PL-POR. Co za pech.
- Ojej, ale dużo! - martwią się gracze.
- Czyli jak pojdę oglądać mecz, to bedziesz miał ich tylko 6? - tsar wykazuje się znajomością wyższej matematyki. Zupełnie przypadkiem jest także fanem piłki nożnej. - No, wiecie, mogę się poswięcić…



MG pyta graczy, jak powinna się nazywać ich wesoła drużyna. Padają takie pomysły:
- Electric Defenders!
- Electric Swing Defenders! (wiecie, chodzi o muzykę…)
- To może… - rzuca ktoś niewinnie - Swinging Defenders? - MG nagle zaczął parskać śmiechem. Zupełnie nie wiemy, czemu.
- To może w ogóle Grupa WTF? - pyta MG - Wielkie Tępe Fujary!


Żuk opisuje mieszkanie swojej postaci, Shotguna. Straszna melina, paskudna okolica i okropni sąsiedzi. Ktoś podsumowuje całość jednym zdaniem:
- Jak on wychodzi z domu w środku dnia, to sąsiadki w niego kotami rzucaja.


Czas na suchara:
- Co krzyczy Shotgun wskakujący do furgonetki?
- "SHOTGUN!"


Zastanawiamy się nad przeszłością jednego z anonimowych towarzyszy:
- On współpracował z Atomówkami!
- Bajka, Bójka, Brawurka... i fasolka!
- Nie chcę wiedzieć, skąd przeszczepiał włosy...


Luchador de la Noche, meksykański obrońca uciśnionych słusznej i bardzo opływowej postury, prezentuje swoją nieziemską szybkość:
- Jak on to robi? - zastanawiają się jego towarzysze.
- To błyskawiczna pyza!
- On się po prostu wychował w rodzinie z 14 dzieci, a jedzenia było mało...


W końcu sesja się zakończyła i nawet przeżyliśmy.
- Co teraz? PEDEKI!
- Zabiliście smoka, ale skarbów nie ma... Jak na sesjach u tsara… - wyjaśnia MG z pokerową miną.
- No, wiecie, mały smok, mało xp!
- Znowu ten jebany dungeon crawling!


Mijau wraca i nie może ogarnąć naszej niezwykłej wesołości:
- Poszedłem siusiu na chwilkę... Co się stalo?
- Zginęliśmy! - radują się gracze.


Silver Falcon, syn Horusa, mknie w przestworzach.
- Co to jest? Samolot? Nie, to ptak!
- Z ptakiem!
- To statecznik! Pomaga przy lataniu!
- Myślałem, że zaczep na bombę…


Silver Falcon mierzy przeciwnika wzrokiem i stwierdza z patosem:
- Jeśli jesteś sługą Seta, to marny twój los!
Alkoholiczka Barfly w międzyczasie ukradkiem wypija łyk z piersiówki.
- Jedyna seta jaka mi sie marzy, to ta, ktorą ona właśnie wypiła! - rzuca Shotgun.


Blink o bliskowschodnich korzeniach może w każdej chwili przejść do innego wymiaru, w którym ma wszystko, czego dusza zapragnie. Gracze puszczają wodze fantazji:
- Posiadłość Blinka w równoległym wymiarze jest cała biała, bo on ma kompleksy na punkcie swojego koloru skóry.
- Hej, ja jestem zajebiście beżowy! - oburza się Blink na rasistów.


Pewnego podejrzanego trzeba odstawić do stróżów prawa, jednak prawie cała drużyna jakoś dziwnie nie ma na to czasu. Postacie spoglądają wyczekująco na Silver Falcona, kóry jako jedyny potrafi latać.
- Silver Falcon nie jest taksówką! - oburza się patetycznie syn Horusa i dodaje po namyśle: - Ale podrzucę go na policję.


Nie pytajcie, jak to się stało, ale dyskusja zeszła nagle na salon piękności dla panów.
- A na klacie się goliłeś? Czy masz taki fajny meszek?
- Stary, u mnie to chyba Mirkwood…


Parasit jest bardzo zmęczony po ciężkim tygodniu, nic dziwnego, że oczka nagle mu się zamykają i zaczyna chrapać. Po chwili budzą go nasze śmiechy, więc próbuje zwalić winę na kogoś innego:
- To nie ja! Poza tym… mam krzywą przegrodę nosowa!
- Dobrze że nie gramy irl, bo by Ci Fox ją w drugą stronę przekrzywił!
- Ty w ogóle ciągle chrupiesz i chrapiesz!
- Niezła nazwa dla systemu, Chrupanie&Chrapanie!
- Dobrze że nie chapiesz...
- Fapiesz?
- To dlatego on ma dzisiaj wyłączoną kamerkę!
Kurtyna.


Gracze wędrują po mieście, skręcają w jedna ulicę, w drugą...
- Czy mam wam to narysować? - pyta niby troskliwie MG.
- Nie, nie rysuj, bo zaraz będzie walka! - Mijau wykazuje się instynktem samozachowawczym.



Zobaczyliśmy niesamowite i obrzydliwe rzeczy, wszędzie pełno robactwa. Guillermo, meksykańskiemu deratyzatorowi, całkiem puściły nerwy.
- Guillermo kuca pod ścianą przerażony…
- Idę do Guillermo, może ma jakieś trujące gazy na robaki - mówi James.
- Gazy to on na pewno ma... - stwierdza Edward z rozbrajającą szczerością.


Dom Maxa odwiedzają zabójcy wysłani przez naszego wroga. Są bardzo groźni, wymachują spluwami i rozstrzeliwują zakładniczkę. Max wie, że musi się ratować ucieczką. Niedawno skakał przez okno z innego budynku, niestety zakończył się on totalną porażką, dlatego zamiast deklaracji, postanowił od razu dzielnie zapytać:
- To od razu pytanie: na którym mieszkam piętrze?
- Brave, brave Sir Robin... - śpiewa radośnie reszta drużyny.


Postacie wysyłaja między sobą SMS z ostrzeżeniem:
Guillermo do Jamesa: “Max ma ciepło. Dotykamy się na posterunku”
Max: “Z NIKIM SIĘ NIE DOTYKAM!!!”
Guillermo do Jamesa: “Jebana autopaprotka! Spotykamy się na posterunku!”

 
Chiński kucharz atakuje Catherine, rzuca w nią tasakiem, który trafia we framugę. Agentka FBI nokautuje go jednym ciosem.
- Obezwładniam go, zakuwam w kajdanki i wynoszę, biorę go za fraki…
- Słyszeliście?! Ona powiedziała “za flaki!”
- W końcu jest tam tasak…
- SUSHI!


Guillermo Gonzalez SMSuje ze szpitala: Nakarmil mnie rodakamI!
Catherine przeraża się: RODAKAMI?!?!
Guillermo wykonuje akrobacje ortograficzne: ROBAKMI!


Guillermo wyszedł ze szpitala jedynie w szpitalnej koszulce. Catherine wcześniej zapłaciła za jego taksówkę, więc Guillermo chce skorzystać z okazji:
- Kup mi jakieś ubrania.
- W porządku. Jedziemy do jakiegoś second handu dla puszystych.
- Nie będę sie ubierał w second handzie! - oburza się niezbyt bogaty Guillermo.
- A masz pieniądze? Kto niby zapłaci za twoje ubrania?
Na chwilę zapada cisza, po czym Guillermo stwierdza ze śmiertelną powagą:
- PYTEK!


Max próbuje przekonać złapanego kucharza, by puścił farbę. MG pyta:
- Max, masz jakąś perswazję?
Żuk spogląda na kartę postaci i stropiony wzdycha.
- Tak! Młotek! - podrzucają uczynni koledzy.
Robson przedrzeźnia kolegę: “Jestem Max, a to moja perswazja!”


Okazuje się, że mamy do czynienia z jakimiś przedwiecznymi babilońskimi plugawymi bóstwami. Gracze kombinują:
- Czy ten zły bóg, pajak, potrzebuje jakichś materiałów do tkania sieci? Z czego on ją robi?
- No jak to, jak pająk… z dupy!
- Osz kurde… gówno jakieś… - wyrywa się Michałowi i słychać plaśnięcie.
Gracze milkną, skonfundowani i zniesmaczeni.
- Przepraszam, właśnie ugryzł mnie jakiś robak! - Michał.
Wszyscy oddychają z ulgą.


Koniec sesji, wprawdzie jeszcze żyjemy, ale doszliśmy do strasznego miejsca, siedliska zła, mroku i korporacji. Brrr. Na nastepnej sesji będzie naprawdę ciężko:
- A mieliśmy iść do elfów… - wzdycha Robson, wspominając z rozrzewnieniem Rocranon.

piątek, 15 lipca 2016

Zew Cthulhu, czyli bydło modernistyczne

Wesoła drużyna znana z wybryków w świecie Rocranona postanowiła sobie zagrać w ZC Modern, kolejny raz udowadniając, że każdy z graczy potrafi odkryć nowe pokłady głupoty i nieleczonej trollozy.

MG: Smartfox
Postacie:
Guillermo González, meksykański deratyzator, nielegalny imigrant - Mijau
Derek Arslan, radiowiec o arabskich korzeniach - Parasit
James "Grouse" Murdoch, dziennikarz i miłośnik sportów ekstremalnych pochodzenia anglosaskiego - tsar
Maxymilian Clearwater, były żołnierz po przejściach, również o korzeniach anglosaskich - Żuk
Catherine Jones, czarnoskóra agentka FBI - MidMad


Nowy Jork. Drużyna skądś wytrzasnęła księgę, która wygląda jak grimuar opisujący dziwne wydarzenia bardzo podobne do tych, jakie dzieją się teraz w otoczeniu drużyny. Guillermo dorwał się do księgi. Mijau deklaruje:
Guillermo siada w McDonaldzie, czyta grimuara i siorbie szejka...
Ktoś mu znienacka przerywa, usłużnie korygując kolegę:
Raczej siorbie szejkowi!


Klimat jakby się ulotnił, ale niestrudzony MG opisuje dalej. Scena pełna napięcia. Morderca znów działa… a po chwili znowu odzywa się jakiś tajemniczy głos, gdy nadchodzi pora działania Guillermo:
Guillermo już obsiorbał szejkowi w McDonaldzie!
- To był szejk wysokokaloryczny!
- Kokosowy, z wiórkami i orzeszkami ziemnymi!
Jakimś cudem MG nas nie pozabijał za ten tabun bydła.


Napotykamy jakieś stworzenie, “wampira”, którego słabym punktem są kule i w ogóle obiekty o sferycznym kształcie. Gracze zastanawiają się, jak to wykorzystać:
Skombinujmy dmuchane  gumowe kule!
- Mamy jeszcze to dziwne chińskie pudełko…
- To ja biorę te kule....
- Te chińskie kule rozkoszy??!
Tabun bydła przebiegł przez Nowy Jork z donośnym porykiwaniem.

Derek Arslan bardzo mocno przeżył spotkanie z nadprzyrodzonym i dziwnymi wydarzeniami, jakie miały miejsce w mieście, włącznie z brutalną śmiercią wielu osób na jego oczach. Aby odnaleźć spokój, zbliżył się do religii, nawet zaczął działać w organizacjach społecznych jako wolontariusz. Pozostali gracze dopytują się zaciekawieni, pamiętając o pochodzeniu etnicznym postaci kolegi:
Organizacje? Isis czy Al Qaida?
- Hezbollah!

Derek poszedł do galerii sztuki nowoczesnej w poszukiwaniu tropów nowej sprawy, na jaką natknęła się drużyna. Niestety nie zna się za bardzo na sztuce, a musi coś powiedzieć na jej temat osobie, którą spotkał. Wygłasza w końcu:
Urzekła mnie ta instalacja…
- Chyba Windowsa 10!
- Ty, to jest dobry tekst na podryw! “Cześć, skarbie, urzekła mnie twoja instalacja!”

Koledzy są pełni dobrych rad. Co tu dużo mówić, troskają się o bezpieczeństwo Dereka, reportera radiowego, w Nowym Jorku, gdzie wciąż pamięta się o zagrożeniu terrorystycznym:
Uważaj, Derek, jak cię złapią, że jakimiś kabelkami coś kombinujesz i wszystko nagrywasz, to cię nie potraktują jak białego, tylko jak terrorystę.
- Będą myśleli, że bombę podkładasz!
- Bombę to ja miałem dziś w pracy! - zwierza się nagle Mijau.
- Kaloryczną?
- Nie, placki ziemniaczane na obiad.

MG prowadzi fragment solowy sesji. Inni gracze wcale się nie nudzą, ale to wcale, więc postanowili dać znać o tym Mistrzowi w jakże zawoalowany sposób:



Guillermo wchodzi do opuszczonego budynku. MG buduje nastrój grozy, wszyscy siedzą zasłuchani:
Coś ci chrzęści pod stopami… wylinki jakichś insektów… Przyglądasz się im. Mają coś dziwnego...
- Czapeczki na głowach? - jeden z graczy nie wytrzymuje napięcia.
- Taaa, z dzwoneczkami… - wszyscy przypominają sobie, że Mijau gra w innym systemie postacią błazna.
- I CHUJ STRZELIŁ IMMERSJĘ! - wzdycha delikatnie zawiedziony MG.

MG odpowiada na pytanie zatroskanej graczki dotyczące orientacji przestrzennej:
Jeszcze grawitacji nie zaburzyłem!
- No właśnie... JESZCZE!!! - mówi nieco paranoidalnie tsar.
MG nic nie odpowiada, tylko dziwnie się uśmiecha.


Na kolejnej sesji drużyna ma wejść do dziwnego, opuszczonego i złowieszczo wyglądającego budynku. MG zadaje sakramentalne pytanie:
Ale czy jesteście pewni, że chcecie tam wejść?
- Tak! - odpowiadają gracze nerwowo.
- Ale do budynku pod którym numerem? - drąży MG.
- Chyba to był 488…
MG ukradkiem zerka do notatek i macha ręką, uśmiechając się przy tym złowieszczo:
A, zresztą to i tak nieważne, który budynek…


MG lubi bawić się emocjami graczy:
Zobaczcie sami: na pierwszej sesji wszyscy mieli tylko broń. Na drugiej sesji - macie magiczne pudełko i odbezpieczoną broń…
- To na trzeciej sesji pewnie się pojawimy z bazooką! - rozmarzył się Żuk.
W tym momencie odzywa się James:
Pst! Ja kupiłem od Ruskich w Syrii bombę kasetową! Nada się?!
Postać Żuka, Max, od razu się rozpromienia.


Bardzo służbista agentka FBI wciąż nabiera doświadczenia w służbie terenie. Gdy walczy z wrogiem, którego każdy kolejny ruch może zakończyć życie towarzysza, ona, w stresie, wykrzykuje: “Nie ruszać się!”, ze zdenerwowania nie wypala z broni. MG od razu wplata to w opowieść, wygłaszając z politowaniem taką kwestię:
Wyjątek z raportu agentki Jones: “Skierowałam na niego broń i głośno zażądałam aby się nie ruszał. Posłuchał nakazu…”
Naprawdę wróg oczywiście tego nakazu nie posłuchał… ;)

Drużyna rozmawia z NPC. Max, znany z zamiłowania do wszelakich narzędzi, szczególnie do swojego ulubionego młotka, w starciach z wrogami, mówi:
Mam nadzieję, że nie będzie ględził, bo inaczej dojdzie do ręko... młotkoczynów!
- Stop! Hammertime!

W piwnicy czaił się jakiś brutalny złoczyńca, który mocno poturbował Jamesa i jednego z NPC. Derek schodzi na dół po schodach i widzi obrzydliwe rzeczy. Psychika jego postaci jest ledwie stabilna po ostatnich niewytłumaczalnych wydarzeniach, więc Parasit rzuca ze stoickim spokojem, deklarując akcję swojej postaci:
Majty do wymiany!

Derek jest muzułmaninem. Sprawdzamy kalendarz, okazuje się, że dodatkowo osłabia go fakt, że nadszedł miesiąc postu:
Derek ma Ramadan, wiec się nażarł się w nocy.
- To wiecie, jaką on ma teraz supermoc?
- ???
- WIATRY!

Na koniec z wielkim trudem udało się nam zagonić całe bydło do obory.




Star Wars: Gambit z Tatooine, czyli cała prawda o Hanie Solo

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce… … spontanicznie zebrała się grupa śmiałków z pragnieniem powrotu do świata Gwiezdnych Woje...